You are hereBlogit / wwwadmin's blog / Seikkailijoiden ja Tarpojien leirin alku (Heinä 2013)

Seikkailijoiden ja Tarpojien leirin alku (Heinä 2013)

By wwwadmin - Posted on 23 Heinäkuu 2013

Päivä 1.

Saavuimme lauantaiaamuna. Bussimatkan jälkeen meille esiteltiin leiripaikka ja kokosimme teltat ja rakensimme leirin. Pinja löi kirveellä jalkaansa ja joutui lähtemään tikattavaksi. Sen jälkeen söimme Outin kokkaamaa gourmet-ruokaa, eli nakkikeittoa.

Ruoan jälkeen osa porukasta alkoi rakennella leiriporttia. Toiset tekivät jätesäkeistä, narusta sekä riu'uista jokaiselle telttakunnalle roskikset. Kun roskikset olivat valmiit, leiriportti pystytettiin. Siitä tuli oikein hieno. Sitten söimme taas (:D). Iltapalaksi oli leipää meetvurstin, juuston, tomaatin ja kurkun kera.Sen jälkeen pesimme hampaat ja menimme noin kello 22.30 nukkumaan niger-telttoihin. Aika moni heräsi yöllä, sillä teltat olivat kuin pakastimet. Tosin osa oli sitä mieltä, että teltassa oli yhtä kuuma kuin saunassa.

Päivä 2.

Herätys oli kello 08.00 (argh!). Aamiaiseksi oli puuroa, leipää ja suurin piirtein samoja lisukkeita kuin edellisenä päivänä.Tänään oli haikille lähtö. Pakkasimme rinkkoihin kaikki tarvittavat tavarat kahden yön haikille. Söimme lounaaksi (kumi)perunoita sekä lihapullia. Ruoka oli hyvää. Ruoan jälkeen meille kerrottiin haikkiryhmät. Pääsimme lähtemään 10 miuutin välein. Kävelimme yöpymispaikalle ja nukuimme yön laavuissa. Aamulla söimme aamupalan, pakkasimme tavarat ja lähdimme ruokarastia kohti. Ruokarastilla oli pakollinen 3,5 tunnin tauko. Tauolla teimme trangialla ruoaksi keitettyjä makarooneja sekä (koiranruoka)lihapullia. Lihapullat olivat hyviä, mutta valmistusaineissa ilmeni aika paljon ällöjä ainesosia. Tauon jälkeen jatkoimme yörastille. Nukuimme taas yön.

Päivä 3.

Heräsimme taas kahdeksalta. Kävelimme seuraavalle yöpaikalle. Ei mitään ihmeellistä.

Päivä 4.

Heräsimme ja jatkoimme taas matkaa. Kävelimme takaisin leiriin. Leirissä pesimme astiat. Sen jälkeen menimme syömään. Lounaaksi oli jotain makaroonimössöä, joka oli hyvää. Sen jälkeen pesimme trangiat ja menimme saunaan. Saunan jälkeen leikimme muutaman muun tarpojan ohjeistuksella happosadetta. Sen jälkeen söimme gourmet-kanakeittoa. Kanttiini aukesi tänään. Max. määrä käyttörahaa oli 3€/ostaja. Arvatenkin lähes kaikki tulivat taskut täynnä karkkia (:D) Nyt lopettelemme kirjoittamista.

Kirjoittajat Nea (13 v) ja Kia (10 v).